Gyerünk Fater! – avagy így kell garázscégből világelsőnek lenni

A Godaddy a mai napon hivatalos sajtóközleményt adott ki, mely szeirnt a fenntartott domainek tekintetében átvette a vezető pozíciót a Network Solutions-től (NS).

A fiatalos és lendületes reklám stratégiájáról ismert amerikai GoDaddy a .com/.net/.org/.info és .biz végződésű webcímek új regisztrációjában már hónapok óta a heti gyakorisággal készülő felmérések éllovasa volt. Ennek a a folyamatos felzárkózásnak köszönhetóen a cég ledolgozta "hátrányát" a Network Solutions-szel szemben és az összes bejegyzett webcímek tekintetében is átvette a világelső szerepet. Az esemény történelmi jelentőséggel bír, mivel az NS először kényszerül lemondani trónjáról.

Garázsból a csúcsra

Microsoft és az Amazon.com által is véghez vitt internetes sikersztorit ismételték meg: hénány év alatt garázscégből piacvezető óriássá lettek. A GoDaddy 2000. novemberében jegyezte be az első webcímet. A A Godaddy a folyamatosan erősödő piaci pozíciójának köszönhetően egyre többet költött reklámra és az idei évben az év legjelentősebb média eseményének, az amerikai futball döntő (Super Bowl) egyik kiemelt szponozora is volt. A cég értékesítési eredményeit elemezve megállapítható, hogy ez a marketing húzás volt a végső "kegyelemdöfés" a NS számára. A piacvezetővé előlépett cég az utóbbi három hónapban hetente 80000 webcímmel bővítette állományát, míg a legnagyobb versenytárs, az NS – az elvándorlásoknak köszönhetően – még az előző heti ügyfélszámot sem tudta tartani. A két cég a teljes piaci torta 25%-át tartja a kezében, ez cégenként 6,9 millió webcím karbantartását jelenti. A képzeletbeli dobogó harmadik helyén a Tucows áll, amely "mindössze" 4,2 millió webcímet tart karban.
A mostani helycsere hozamaként a "győzteshez való tartozás" pszichológiai hatásának köszönhetően várhatóan a GoDaddy piaci részesedése tovább fog nőni. Egyes szakértők szerint a teljes piac 20%-át tudhatja 2 éven belül magáénak.

[file=cikk478.html]

menu
menu