Az Easy Date nem akar ujjat húzni az EasyJet-tel

Az Easy Date nem akar ujjat húzni az EasyJet-tel

Pont került az idén szeptember óta húzódó védjegybitorlási ügy végére.

Az Easy Group, az EasyJet légitársaság mögött álló cég idén szeptemberben szólította fel az EasyDate elnevezésű angliai társkereső oldalt jogsértő magatartásának abbahagyására. A légitársaság ezt azzal indokolta, hogy tulajdonjoga van az olyan domain nevekre, melyekben szerepel az ”easy” szó. Az ügy nagyban hasonlít arra az esetre, amikor a Facebook olyan vállalatokat fenyegetett perrel, amelyek domain nevei tartalmazták a ”face” vagy ”book” szavak valamelyikét.

Az Easy Date mögött álló cég mintegy 5 évig zavartalanul üzemeltethette a társkereső oldalt, ám ennek most vége szakadt. Nemrégiben érkezett a hír, hogy az Easy Date meghajlott az Easy Group akarata előtt és lemondott a kérdéses domain névről, ugyanakkor megvásárolta a Cupid.com domaint mintegy 7 millió dollárért (4,4 millió angol fontért). A cég ezzel egy időben nevet változtatott és mostantól Cupid.com néven lesz megtalálható. Az Easy Date a nem mindennapi összegű vételárért természetesen nem csak a domaint kapta meg, hanem egy már bejáratott, működő honlapot is, amely tulajdonképpen valamilyen formában eddig is az Easy Date érdekeltségébe tartozott, ám mostantól vált csak teljes jogú tulajdonosává.

Akárhogy is, az ügy ékes példája annak, hogy a nagy vállalatok miképpen érvényesítik akaratukat kisebb cégekkel szemben, melyek teljesen eltérő üzleti profillal rendelkeznek, ám elkövették azt a hibát, hogy domain neveikben hétköznapi szavakat szerepeltettek, amelyeket a nagy vállalatok már korábban levédettek.

menu
menu