Új fogalom a domainiparban: domain embarking

Új fogalom a domainiparban: domain embarking

Egy cég újfajta megoldást kínál a parkoló domainek hasznosítására, ami nem csak, hogy ingyenes, de még bevételhez is juttatja a webcím tulajdonosát.

Biztos előfordult már mindenkivel, hogy az URL megadása után a várt tartalom helyett csak egy üzenetet talált, miszerint a weboldalt a domain gazdája még nem készítette el. Ilyenkor egy ún. parkoló domainnel van dolgunk, amit feltehetőleg azért vett meg valaki, hogy később jobb áron értékesíthesse. Persze az is előfordulhat, hogy nem a tárhely szolgáltató üzenetét látjuk, hanem hirdetéseket, rosszabb esetben online-kaszinó vagy pornó oldalakról.
Az ilyen oldalakat azonban a többség nem szívesen látogatja. Ezért indították el a Domain Embarking szolgáltatást, ami automatikusan létrehoz egy releváns tartalommal rendelkező, működő webhelyet a domain gazdája számára.
Az ötlet persze nem teljesen újkeletű. A korábbi gyakorlat az volt, hogy gépekkel generáltak több száz oldalas webhelyeket néhány kulcsszó alapján. A keresőmotorok azonban nem sokkal később már meg tudták különböztetni valódi webhelyeket és az ilyen gépi oldalhalmazt, s ez utóbbiakat nem jelenítették meg a találataik között. Ráadásul a Google AdSense hirdetési rendszere is kifogásolta a megfelelő minőségű tartalom hiányát.
A Domain Embarking ezért az emberek által készített, valódi portálokhoz hasonló webhelyeket generál. A tartalom különböző, ingyenesen elérhető forrásokból származik (pl. híroldalak, videóoldalak, Wikipedia, Flickr stb.) és naponta frissül. Egy új webhely létrehozása nagyon egyszerű és gyors. Első lépésként elegendő mindössze egyetlen kulcsszót megadnunk és rövid idő múlva már kész is egy nyolc lapból (videók, képek, blogok, szavazások stb.) álló webhely, a kulcsszóhoz kötődő tartalommal, Google AdSense és egyéb hirdetésekkel.
A domain tulajdonosa az AdSense hirdetések révén jut jövedelemhez: A DE hálózatában keletkező bevétel fele a szolgáltatóé, míg a másik felét a hirdetésekre való kattintások arányában osztják el a hálózat tagjai között (jelenleg kb. 20 cent jár egy kattintásért). Ha valaki nagyobb részesedést szeretne, úgy igénybe vehet egyéb szolgáltatásokat, ezek azonban már nem ingyenesek.
A fentiek miatt akkor érdemes a DE szolgáltatását választani, ha szükségünk van a keresőoldalakról induló forgalomra. Ha azonban a domain nevünk önmagában is képes jelentős forgalmat generálni (azaz nagy az esélye, hogy a webcímünket begépelik a böngésző címsorába) érdemes lehet más, főként hirdetésekre alapozó domain parkoltatási megoldásokat is megvizsgálni.

menu
menu