A vállalkozások száma növekedik, a weboldalak száma csökken Kínában

A vállalkozások száma növekedik, a weboldalak száma csökken Kínában

Vajon miért nem arányos a vállalkozások és a weboldalak mennyisége Kínában?

Logikusan minden országban minél több a meglévő és induló vállalkozás, annál több webhelynek kellene lennie, hiszen az online jelenlét manapság már elengedhetetlen. Kínában viszont most űgy tűnik, hogy más a helyzet.

Kínában rengeteg új vállalkozást jegyeznek be évről-évre, az idei első negyedévben 5,8 millió új céget jegyeztek be, ez pedig hatalmas, 58%-os növekedést jelent. Ennek oka, hogy ott a fiataloknál nagyon népszerű, hogy saját vállalkozást alapítanak. 2017-ben összesen körülbelül 92 millió vállalkozás működött Kínában, ebből kiindulva manapság már jóval 100 millió felett lehet ez a szám. De vajon hány weboldal van ennyi vállalkozáshoz?

A CNNIC jelentései szerint 2017-ben 5 millió felett volt a weboldalak száma, ám ez 2020-ra 4,4 millió körülre csökkent le. Tehát a meglévő vállalkozások számának a töredéke. Mitől csökkenthetett így le ez a szám?

A kínai e-kereskedelmi piac hatalmas, több billió dolláros, amelyen rengeteg innováció van és jelenik meg folyamatosan, olyanok például, mint a hírességek által vezetett élő közvetítésű e-kereskedelem, vírusmarketingen alapuló csoportos vásárlás vagy például az integrált fizetési és kézbesítési szolgáltatások. Emiatt sok vállalkozó saját webhely építése helyett inkább a különböző e-kereskedelmi platformokba rakja bele az energiáját.

Előbb-utóbb ezeknél az e-kereskedelmi platformoknál is lecseng az újdonság ereje, ekkor pedig jól fog jönni, ha egy vállalkozásnak van azért saját webhelye. Kíváncsiak vagyunk, hogy meddig tart ez a trend és vajon belendül-e majd a kínai domain piac, hiszen ha egyszer belendül, akkor nagy mennyiségű új domainre lehet számítani.

Forrás: https://domainnamewire.com/2021/06/25/why-are-websites-in-china-decreasing/

Kiemelt kép: Christian Lue / Unsplash

menu
menu