Képpontonként árulják a Bin Laden honlapot

Képpontonként árulják a Bin Laden honlapot

A saudi-binladin-group.com domain tulajdonosa pixelenként szeretné értékesíteni a domain néven található oldalt. A bevétel jótékony célokat szolgál.

Az Internet történetének egyik legérdekesebb véletlen egybeeséséből kíván adományokat gyűjteni a Shrimpo LLC nevű amerikai cég. A történet azon a bizonyos napon kezdődött, amikor arab terroristák 2001. szeptember 11-én Amerika elleni támadásukat végrehajtották. A támadás szellemi atyjának, Osama Bin Laden-nek amerikai rokonságának tulajdonában álló Bin Ladin Vállalkozási Csoport domain neve pontosan azokban a percekben járt le, amikor az egyik utasszállító gép becsapódott a World Trade Centerbe. A saudi-binladin-group.com címet miután az a felmondási procedúra után újra regisztrálhatóvá vált a Shrimpo LLC foglalta le. A vállalkozás először azzal kísérletezett, hogy értékesíti a címet. A domaint akkor mint történelmi ereklyét hirdette és a befolyt összeget a Vöröskereszt, a Vörös Félhold és a C’amai nevű környezetvédő csoport részére ajánlották fel, azonban – vélhetően a magas ár miatt – nem jelentkezett senki a vételi szándékkal. A sikertelenséget követően újabb tervvel állt elő a cég. Egy jól bevált receptet segítségül hívva, képpontonként kívánja értékesíteni a domain névhez tartozó oldalt. Az ötletet először egy brit fiatalember alkalmazta, aki a Milliondollarhomepage.com címen képpontonként értékesítette oldalának tartalmát a hirdetők számára. Az ötlet óriási siker lett, alig néhány hónap alatt az összes képpont gazdára lelt és a brit ötletgazda zsebre tehette az 1 millió dollárt, amelyet a hirdetőktől kapott. A Shrimpo LLC a terrorista vezérrel kapcsolatba hozható honlapon ezt a sikert szeretné megismételni. A hirdetők pár napra akár már 20$-ért is vásárolhatnak egy 10×10 képpontos hirdetési felületet. A két kezdeményezés azonban a végcélt tekintve különbözik leginkább. Az öltet szülőatyja, Alex Tew a Million Dollar Homepage -dzsel iskolai tanulmányaira gyűjtött, de később luxus kiadásokra is futotta a bevételből, míg a Shrimpo jótékony célokra ajánlja fel a hirdetésekből befolyt összeget. Egyelőre nem tolonganak az oldalon a befektetők: jelenleg kb. 30-40 hirdetés található a honlapon.

menu
menu