Európa vezető fogadóirodája domain nevével bukott le

Európa vezető fogadóirodája domain nevével bukott le

Európa egyik legnagyobb sportfogadási szolgáltatója, az osztrák Betandwin névváltozást tervez. Habár a cég egyelőre hivatalos közleményt nem tett közzé az esetleges névváltozással kapcsolatban, árulkodó jel, hogy az „Bwin” megjelölést már több domain végződés alatt lefoglalták...

A „Profil” osztrák hírmagazin információ szerint a Betandwin 2006. július 13-i rendkívüli közgyűlésén fognak döntést hozni arról, hogy az eddigi „Betandwin” helyett a jövőben a cég „Bwin” név alatt folytatja-e a tevékenységét. A cég részéről hivatalos közleményt egyelőre nem látott napvilágot, ugyanakkor tény, hogy 2006. március 27-én már regisztráltatták a <bwin.eu> domain nevet, amelyet alatt egyelőre a domain név regisztrátora érhető el a cég portálja helyett. A <bwin.de> alatt azonban már – a „Betandwin.com” ábrára egy képi világában erősen hasonlító – „Bwin.de” logó látható. A <bwin.com> közvetlenül a cég portáljára továbbítja a látogatókat, míg a <bwin.hu> a <bwin.eu> domain névhez hasonlóan a cég dán regisztrátorának oldalára mutat.

Magyarországon is bebiztosították magukat

A magyar domaintér alatti <bwin.hu> domaint alig három hónapja a Domain Trustees GmbH nevű müncheni domain regisztrátor jegyeztette be saját nevére. A cég egyébként számos más európai országban is lefoglalta a bwin. kezdetű azonosítókat. Többek között a svájci, (.ch), az orosz (.ru), a lengyel (.pl), a svéd (.se) és a román (.ro) címeket is bejegyeztették április folyamán. A címeken a regisztrátor honlapja jelenik meg.

Minél rövidebb, annál jobb

Kétségtelen, hogy minél rövidebb egy domain név, annál nagyobb értéket képvisel. Egy tömör, rövid tartománynév sokkal inkább alkalmas arra, hogy egy akár egy futó pillantás alatt megragadjon a célközönségben. Az osztrák sportfogadási szolgáltató által megrendelt piackutatások szerint ugyanakkor a jelenlegi „Betandwin” megjelölés túl hosszú ahhoz, hogy a fogyasztók gyorsan megjegyezhessék, ráadásul azt is kimutatták, hogy a „bet” kifejezéshez a potenciális sportfogadók egy része negatív jelentést társít – legalábbis Európa egyes országaiban.

Kockázatos arculatváltás

Mindenesetre egy hasonló arculatváltás nem kevés kockázatot hordoz, és természetesen jelentős befektetést is megkíván a korábbi imázsát lecserélni szándékozó, viszonylag fiatal sportfogadási szolgáltatótól, amely jelenleg nemcsak az AC Milan és a Werder Bremen futballcsapatokat szponzorálja, de fő támogatója a portugál labdarúgó-ligának is. Költségként nemcsak az arculatváltással szorosan összefüggő kiadások jelentkeznek, hanem azok a ráfordítások is, amely a fogyasztókban esetlegesen keletkezett bizonytalanságok eloszlatásához szükségesek.

Forrás: domain-recht.de

menu
menu