Adatmentés, több mint másfél millió dollárért

Adatmentés, több mint másfél millió dollárért

Egy mindössze 23 alkalmazottat foglalkoztató cég jegyzi 2008 első jelentős domain vásárlását. Az adatmentéssel foglalkozó ESS Data Recovery 1 659 000 dollárért vásárolta meg a datarecovery.com címet.

A cég elnöke, Ben Carmitchel szerint régóta készültek a február elsején megkötött üzletre: „Öt vagy hat éve dolgozom azon, hogy megszerezzük (a domaint)” – mondta Carmitchel. „Hosszú ideje ismerem az előző tulajdonost; ő már egy ideje tervezte az értékesítést, de nem akarta bagóért odaadni.”
A webcím nem volt olcsó, de az elnök szerint megérte az árát: „Érdemes volt kifizetni ezt az összeget, hiszen a domain már bizonyította is az értékét. A webhelyünknek jelentős a közvetlen forgalma (sok az olyan látogató, aki a webcímet a böngésző címsorába gépelve érkezik a honlapra, és nem mondjuk egy kereső találata alapján – a szerk.).”

Az AdWords drága volt

A cég korábban tíz-tizenkétezer dollárt költött havonta „kattintós” hirdetésekre, de a módszer nem bizonyult költséghatékonynak. A Google becslő eszköze szerint 13-21 dollárt kellet volna fizetniük kattintásonként, hogy az első három találat közt legyenek a „data recovery” (adat visszaállítás v. adatmentés) kifejezésre. Ez hozzávetőleg 3800-7200 dollár költséget jelentett volna naponta!

Első hallásra

A fentiek mellet a egyszerűség és a megjegyezhetőség is a domain mellett szól, magyarázta Carmitchell: „Az ügyfeleink könnyen felismerhetnek minket. Elég annyit mondanunk, hogy látogassanak a datarecovery.com oldalra, ahelyett, hogy betűznünk kellene: e-s-s-data-recovery. Ez sokkal egyszerűbbé teszi az ügyintézést.”

Hitelből

A cég kölcsönt vett fel, hogy fedezni tudja az ügylet költségeit. Habár a korábbi tulajdonos csak a webcímet adta el, ügyfeleket illetve üzletrészt nem, Carmitchel szerint így is jól jártak. A kölcsön összegét és a gazdasági növekedést összehasonlítva ugyanis könnyen bizonyítható, hogy a befektetés megtérül.

menu
menu