Zsaroló környékezte meg a Google-t

Zsaroló környékezte meg a Google-t

Munkát követelt a ´google´ szót tartalmazó domainnevek átadásáért egy német férfi.

Sebastian Lützig legalább nyolc olyan domainnevet regisztrált (pl. ‘adwordsgoogle.de’, ‘docsgoogle.de’, ‘gdrivegoogle.com’ és ‘translategoogle.de’.), melyekben szerepel a ‘google’ szó. Ezek átadásáért álláslehetőséget követelt a keresőt üzemeltető vállalattól. Lützig ezeken az oldalakon egy 10 nyelvre lefordított levelet tett közzé, melyben ismerteti követelését. Saját bevallása szerint nem elégszik meg akármilyen munkával, elsősorban “IT biztonsági belső előadóként” szeretne tevékenykedni, valamint lehetőséget kér, hogy minden hétvégén hazautazhasson Kölnben élő lányához.
“Sokat szeretnék teljesíteni, de ehhez mért fizetést várok el.” – olvasható Lützig nem éppen teljes helyességgel írt levelében, ami így folytatódik: “Természetesen amennyiben a munkát szórakoztatónak találom, esetleg megelégszem kissé alacsonyabb fizetéssel is.”

A német úr azonban nem engedheti meg hogy túl válogatós legyen, ugyanis naponta 3000 álláskereső lép kapcsolatba a Google-lel. A Fortune magazin minden évben összeállítja azon vállalatok 100-as toplistáját, melyeknél a munkavállalók a legjobb környezetben dolgozhatnak. 2007-ben a lista első helyét a Google foglalta el.

Miért jó a Google-nél dolgozni?

A Google alkalmazottak számtalan privilégiumban részesülnek: a vállalat saját szakácsai ingyenes étkezéseket biztosítanak, ingyenesek az orvosi vizsgálatok, a fodrászatok és az edzőtermek, valamint videojátékok, ping-pong asztalok és billiárdasztalok állnak rendelkezésükre szabadidejükben. A Mountain View-ben található központban 17 kávézó található. Az alkalmazottak egyben részesülnek a vállalat részvényeiből is, ami rendkívül jó üzletnek bizonyul. Az elmúlt év vége óta a Google részvények értéke 460,48 dollárról több, mint 700 dollárra nőtt.

A Google vállalatnál dolgozók a munkahelyi környezetet a főiskolai campusok hangulatához hasonlítják. A Google szerint ez elősegíti a kreatív gondolkodást, a kritizálók szerint azonban ez csak egy trükk arra, hogy a dolgozók minél tovább a munkahelyen belül maradjanak.

Egy korábbi példa

Lützig nem az első álláskereső aki elkeseredett lépésekre szánta el magát annak érdekében, hogy felhívja magára a Google figyelmét. Aaron Stanton, egy 25 éves idahoi játéktesztelő regisztrálta a ‘cangooglehearme.com’ domaint és remélte, hogy a Google felfigyel rá és felkarolja őt. Aaron levele gyorsan eljutott a világ minden sarkába, így a Google-hez is. A vállalat végül úgy döntött, hogy fogadja Aaron-t a Google központban és meghallgatja újító ötleteit.

Lützig a levél bekezdésében leírja, hogy szerinte a kreatív elmék (természetesen saját magát is közéjük sorolja) nem megszokott pályázatokat, önéletrajzokat nyújtanak be a kiválaszott vállalathoz, hanem olyan módszerekkel próbálják felhívni magukra a figyelmet, mint például az ő kezdeményezése.

Nem mondhatni, hogy Lützig szerény személyiség lenne, ugyanis levelében azzal henceg, hogy “rengeteg újító ötlete van, melyek csak úgy egyszerűen eszébe jutnak." Elmodása szerint azt nem tudja, hogy miért pont vele történik mindez, de kifejezetten örül a dolognak.

A Google válasza

A Google szóvivője szerint Lützig módszere valóban újszerű, de inkább azt tanácsolná neki, hogy inkább küldje el önéletrajzát a vállalat munkaügyekkel foglalkozó részlegének.

A Google gyorsan vetett véget a kezdeményezésnek. Vélhetően a jogi következményekről tájékoztatták a német urat, aki a domain nevek használatától a Google javára eltekintett. Ma már a nyolc domain közül egyiken sem érhető el a Lützig úr által közzétett tartalom, azonban a domain nyilvántartás szerint a webcímek mindegyike a nyilvántartás szerint az ő nevén van.

menu
menu