Regisztráljon domain nevet!

Részletes keresés Hogyan válasszunk domaint?

A jó domain megválasztásának titkai II.

Egy új honlap elindításának alapja a megfelelő domain név megválasztása. Ebben segít tanácsadó cikksorozatunk...
A jó domain megválasztásának titkai II.Nem mindegy kinek a kezében van...
A domain nevek választásával kapcsolatos előző cikkünkben néhány fontos és gyakorlati kérdésre nem adtunk választ. Az cikkel kapcsolatban érkezett olvasói kérdésekre adunk válaszokat a folytatásban…

Ékezetes vagy ékezet nélküli…

Két éve a .hu domaintérben lehetőség van ékezetes karaktereket tartalmazó webcímek bejegyzésére is. Ez az opció néhány éve a .com, a .net és néhány külföldi végződés (pl. de) alatt is biztosított. A domain nevek választásakor gyakran kerülnek az ügyfelek abba a dilemmába, hogy egy-egy webcímet ékezetesen vagy ékezet nélkül foglaljanak-e le.
Az ékezetes webcímeket egyelőre a legtöbb internetező által használt böngésző program az Internet Explorer nem tudja értelmezni, így most esetleg értelmetlennek tűnhet az ékezetes címek használata, azonban gondoljuk végig! Amennyiben a Microsoft ígéretéhez híven 2006. tavaszán megjelenteti az Explorer 7-es verzióját és az valóban fogja kezelni az ékezetes domain nevek problémáját egy óriási áttörés lesz. Ugyanolyan természetessé fog válni az ékezetes webcímek használata, mint ahogyan az ékezeteket a file-ok neveiben is használhatunk. (utóbbi is elképzelhetetlen volt az átlag felhasználónak 10 évvel ezelőtt).
A domain neveket általában nem 2-3 évre, hanem hosszú távra foglalják, ezért érdemes átgondoltan dönteni.
Ha egy új oldalt működtetünk és egy új címmel akarunk a piacra belépni, célszerű már az elején az ékezetes nevet is lefoglalni, nehogy a webcímünk ékezetes párja a versenytársunk kezébe kerüljön! Amennyiben egy webcímünk van, amely nyelvtanilag helyesen leírva ékezeteket is tartalmaz (pl. kalapács.hu) és esetlegesen nem birtokoljuk még az ékezetes párját a címnek, azonnal intézkedjünk az ékezetes cím lefoglalásáról. Sajnos több domain spekuláns szakosodott arra, hogy látogatott oldalak címeit lefoglalja ékezetes változatban és azt kisebb-nagyobb nyereséggel értékesíteni kívánja. Legtöbb esetben az árat úgy határozzák meg, hogy jogi eljárást ne legyen érdemes megindítani, de azért nyereséges legyen az ügylet számukra…
Ha egy domain nevet csak ékezetes formában jegyzünk be, az több hátrányt is okozhat. Sajnos az email kliensek egyelőre nem tudják kezelni az ékezeteket tartalmazó email címeket, így a domainből képzett (pl. info@kalapács.hu) email címek nem fognak működni.
A legtöbb külföldi internetező nem ékezetes kiosztású billentyűzetet használ, így az árvíztűrő.hu beírása jelentős gondot okozhat számára, tehát önállóan csak ékezetes címen nem célszerű honlapot működtetni, ha külföldi látogatókra is számítunk.

[file=bann_regiseg.html]

Milyen domain neveket ne válasszak?

A kérdés egyik részére választ ad cikkünk első része, azonban van néhány olyan szempont, amelyre érdemes odafigyelni a nevek megválasztásakor.
Ne válasszunk ismert márkanevekkel azonos címeket, ugyanis ha sikerül is azokat a regisztrációs folyamat kiskapuin átpréselni, később a márkanév, védjegy birtokosa peres úton elveszi tőlünk a címet és a domain elvesztésén kívül a perköltség terhe is a „nyakunkba hullik”. Óvatosságra intjük azokat is akik versenytársuk cégnevével azonos címet foglalják le. Többször előfordult, hogy egy kötőjellel ellátott változatot foglalt le a versenytárs és azon a címen saját termékeit, szolgáltatását népszerűsítette. Az esetek peresítését követően az ügyben eljáró bíró minden esetben a felperesnek adott igazat és a visszaéléssel kísérletező piaci szereplőt elmarasztalta.

Minden lehetséges alternatíva foglalt, mit tegyek?

Néhány olyan szolgáltatás esetén, amely a hagyományos formából az Internetre könnyen adaptálható általában minden lehetséges és észszerű alternatívát már lefoglaltak. Ilyen a munkaerő- vagy ingatlan közvetítés. Célszerű olyan rövid (max 6 karakter) és könnyen kimondható márkanevet létrehoznunk, amely jól megkülönböztet bennünket versenytársainktól. A választott „szó” nem feltétlenül, kell hogy önálló értelemmel bírjon. A legnépszerűbbé vált kereső, a Google is hasonlóan cselekedett. Egy magánhangzó duplázásával hasonló módon egyedi címet tudunk magunknak választani.
Ha egy új márkanév bevezetése mellett kötelezzük el, semmiképp ne felejtsük el a választott cím mutációit, elírt változatait lefoglalni!

Vegyünk-e másoktól domain nevet?

A kérdésre a választ nem lehet kategorikus „igen”-nel vagy „nem”-mel megválaszolni. A megvételre kiszemelt domain név ár-érték arányán múlik a döntés. Egy-egy cím értékét – nem forintálisan - a cikkünk előző része alapján meg lehet határozni.
Ha a domain nevet pár tízezer forintért meg tudjuk venni (néhány esetben százezres nagyságrendű, esetleg milliós összeg is szóba jöhet) és a cím az elképzelésünket kielégíti érdemes kinyitni a pénztárcánkat.
A mérlegelésnél egy másik szempontot is érdemes figyelembe venni: egy új márkanév (internetes piacra lépésnél maga a domain név) bevezetése a piacra jár-e nagyobb befektetéssel vagy a domain név megvásárlása. Ha arra a döntésre jutunk, hogy egy új márkanév fogyasztókkal való megismertetése költséghatékonyabb, akkor válasszuk azt az utat. Egy-egy webcím megvásárlásánál érték alapú megközelítés esetén két másik szempontot is érdemes figyelembe venni. Az egyik a domain ismertsége az adott piacon, a másik a keresők általi értéke. (részletesen a következő cikkünkben)
Mindenképp tartsuk szem előtt, hogy a domain nevek értéke folyamatosan növekszik és a megvásárlás mellett döntve az elengedhetetlen taktikai időhúzáson túl ne várjunk a cím megvásárlásával!
Ha bizonytalanok vagyunk az ár-érték arányban, forduljunk olyan szakemberhez, aki a hazai domainpiacon otthonosan mozog. (A domainabc.hu ellenszolgáltatás nélkül segít ilyen döntések meghozatalában…)

Amennyiben a domain nevek regisztrációjával kapcsolatosan kérdése van küldje el ügyfélszolgálatunknak és munkatársaink szakértelemmel, díjmentesen válaszolják meg azt!

A domain regisztráció és a webcím megválasztásával kapcsolatos cikksorozatunk következő részeiben választ adunk arra, hogy marketing szemszögből hogyan célszerű domaint választani. Igyekszünk a folytatásban választ adni arra a kérdésre, hogy mik a leggyakoribb okai egy webcím elvesztésének, illetve ezt a nem kívánt eseményt hogyan tudjuk megakadályozni…
Tetszett a cikk? Megér egy lájkot?
Tetszett a cikk? Ossza meg ismerőseivel « vissza az előző oldalra
nyomtatás küldés
Keresés szakértőink válaszai között

Kérdezzen Ön is szakértőnktől!