Szexista domain hirdetés a SuperBowl-on

Szexista domain hirdetés a SuperBowl-on

Az utolsó másodpercig kétséges volt, hogy a GoDaddy reklámozhat-e az idei amerikaifutball-döntőn, de zöld utat kapott...

Az amerikaifutball-döntő az olimpiát és minden egyéb rendezvényt maga mögött tudva a világ legjelentősebb médiaeseménye. A február első vasárnapján megrendezésre kerülő finálé ideje alatt Amerikában az utcák kiürülnek, mindenki arra kíváncsi, hogy melyik csapat viheti haza a Super Bowl névre hallgató kupát.
A világ vezető domain regisztrátora, a Godaddy is vásárolt a tavalyi döntőn hirdetési lehetőséget, amely keretében egy olyan reklámmal igyekezett népszerűsíteni magát, amely egy televíziós cenzorbizottság munkáját szemléltette szexista eszközökkel fűszerezve. A közvetítést sugárzó Fox televíziós társaság még a meccs idején letiltotta a hirdetést és ezt követően óriási botránnyá duzzadt az ügy. Az amerikai fogyasztók – a letiltásból következő utózöngéknek köszönhetően – egy hónap alatt megtanulták a GoDaddy nevét és a botrányos ügy hatására áprilisra a Godaddy a világ legnagyobb domain regisztrátorává vált.

13 forgatókönyvet dobtak vissza

A cég a 2005-ös sikeren felbuzdulva az idén is szeretett volna megjelenni az eseményen. Előzetesen sikerült is reklámidőt vásárolni a döntő kizárólagos közvetítési jogával rendelkező Fox televíziós társaságtól. A médiacég a vetítésre kerülő reklám előzetes kontrollját kötötte ki a szerződésben. A Godaddy 13 kisfilm forgatókönyvét készítette el, ezek közül 10 esetében a kész film is legyártásra került. A televíziós társaság mindegyik filmet és forgatókönyvet visszadobta hivatkozva arra, hogy a reklámok túlságosan erős szexista töltetűek…

A filmek letölthetőek

Bob Parsons, a GoDaddy alapítójának és elnökének privát oldaláról letölthető mindegyik visszautasított film. Közös bennük, hogy az összes főszereplője az a csinos hölgy, aki a 2005-ös botrányt kavaró film főszereplője is volt. A visszautasított forgatókönyvek és filmek között van olyan ahol egy alig valamit eltakaró fürdőruhában dolgozó autómosó hölgyként tűnik fel a főszereplő, van ahol egy felhőkarcoló ablakmosójaként dörgöli idomait az ablakhoz – az irodában tárgyalók meglepetésére.
A Fox televíziós társaság a Godaddy utolsó filmjét elemezve az idei eseményt megelőző utolsó munkaórákban – péntek délután – mégis beadta a derekát, így az idén a döntőn ismét találkozhatnak az amerikaiak a hölggyel és a GoDaddy filmjével. A reklám a tavalyi film folytatása, ahol több képkocka az előző évi reklámból is megjelenik a háttérben.

menu
menu