Drága? 23 millióba kerülő terhességi teszt

Drága? 23 millióba kerülő terhességi teszt

A domainipar tegnap kezdődött eseményén számos értékes domain név kalapács alá kerül.

Augusztus 24-én és 25-én Dublinban tartják a T.R.A.F.F.I.C. domainaipari konferencia és kiállítás idei utolsó európai állomását. Az eseményen a webcímekkel foglalkozó iparág színe-java képviselteti magát. A domainabc.hu munkatársa, Koleszár Péter a helyszínről küldött beszámolójában az esemény fénypontjának számító élő domain árverés legérdekesebb „árucikkeiből” is szemlézett.

Nemzeti öntudatnál fontosabb a pénztárca

Az írországi hirdetésekben hozzávetőlegesen ugyanannyi .com domaint lehet látni, mint amennyi a nemzeti domaintér (.ie) alatt bejegyzett domainnel találkozik az ide látogató. Kevés olyan erős nemzeti öntudattal bíró nép van, mint az ír ezért először  értetlenül álltam a helyzet előtt… A konferencián az egyik ír regisztrátor hozzájárult a kép tisztázásához: a .ie domain regisztráció olyan drága volt és körülményes volt az ír regisztráció folyamata, hogy az helyiek a legnagyobb „nemzetközi” domainteret választották és .com-os azonosítóval vágtak bele a 2000-es évek elején a cégük internetes népszerűsítésébe. Időközben a .ie nyilvántartója lejjebb vitte az árat és a szigorú szabályzaton is lazított, azonban az idő múlásával az írek névjegykártyáin, autóin, hirdetési felületein megjelentek a .com-os domain nevek, a .com-os domainből képzett e-mail címeiket ismerték meg a partnerek, így az .ie domaineket csak „másodlagos” domain névként használják a legtöbben.

A T.R.A.F.F.I.C. konferencia domainipar egyik legjelentősebb eseménye, így szolgáltatói és domain hasznosítói oldalról is jelen vannak az iparág legjelentősebb szereplői. Nem ritka, hogy ebéd közben vagy kávészünetben dollár tízezrekért cserélnek gazdát domain nevek.

Az expó kiemelkedő eseménye az élő domain árverés, amelybe az Internet segítségével bárki bekapcsolódhat és licitálhat az általa kiszemelt webcímre.

Az rendezvény zárásaként megrendezésre kerülő domainlicit-en különösen értékes (és drága) kevésbé értékes (és szintén drága) és csalogatóként értékes és olcsón kínált domain nevek is feltűnnek. A csalogatóként olcsón kínált azonosítók elhozzák a közönséget és az árverés hevében olyan webcímekre is licitálnak, amelyekre előzetes szándékaik szerint nem költöttek volna.

A kínálat

A dubliniak nagy örömére – vagy bánatára – számos Dublinhoz kötődő webcím is kalapács alá kerül. A dublin.net 200 000 Euróért, a dublin.co.uk előbbi tizedéért, 20 000 Euróért licitálhatnak. Az iDublin.net már 1$-ért megszerezhető.

Az árverés egyik különlegessége az egybetűs L.biz webcím, amelyért legalább 5 000 Eurót kell fizetnie a vevőnek, ha sajátjának akarja tudni. A T.R.A.F.F.I.C. milánói állomásán a kétbetűs azonosítók voltak a favoritok. Akkor pár tízezer Euró kikiáltási áron már hozzá lehetett jutni egy-egy különlegesen rövid webcímhez. A kereslet hatására a mostani eseményen a kétbetűsök kikiáltási ára megugrott: 100 000 Euro a beszálló ár a DA.com, a UL.com a BS.com és ER.com esetében is. Utóbbi domain név értékén külön emel, hogy az azonosítót még 1990-ben regisztrálta akkori tulajdonosa, illetve a Vészhelyzet nevű TV-sorozat is ezen a néven fut az Egyesült Államokban.

Egy igazi domainhack-elt azonosító is belkerült a katalógusba: az indiai domaintérben bejegyzett doma.in 20 000 Eurós kikiáltási áron várja új gazdáját. Az árverés négy igazi „nagymenői” a Mouse.com, a Keyboard.com, a Rankings.com, a Photograph.com és a legfelsőbb bíróság jelentéssel bíró SupremeCourt.com. Mindegyik legalább 100 000 Euróért vehető meg. A PregnancyTest.com (terhességi teszt) 100 000 dolláros kikiáltási ára első hallásra magasnak tűnik, azonban az egészségiparban pénzügyi hátterét ismerve nem lenne meglepő, ha kikiáltási ár felett kerülne eladásra a domain név.

A Kleptomania.com – jelentése lopási kényszer – érdekes színfolt az eladó nevek lajstromán, azonban a 20 000 Eurós kikiáltási árat várhatóan nem fogja megadni érte egyetlen licitáló sem.

menu
menu